söndag 21 mars 2010

Rapport från garnparty

Tyvärr blev jag så till mig att jag glömde fota. Vi var ungefär 40 damer i Violas kök... Köksbordet fyllt av garner och sedan fick man färga i micron; en micro. Du förstår att det blev lite kö både här och där. Jag köpte 1 ½ härva Superwash Merino(52%) mullbärssilke (48%) (1 hg =230m) 130:- per härva. Det blev röd/orange.
Dessutom blev det en härva supersnyggt mohair i mina färger (redan färgat. Det är bland dessa som kameran skulle varit uppe (120:- per hg)
Det fanns jättemycket som jag egentligen också ville köpa, men det får bli en annan gång t ex Baby Alpakka(70%) och siden (30%) (1 hg=800m)
Extra fin ekologisk merino (1 hg=400m) 80:-/hg
100%Kashmir extra tunn tvåtrådigt (50 g=400m) 230:- hg
och mycket mera
OJ,OJ VILKET PARTY

3 kommentarer:

  1. Man skulle ha varit med,det låter så härligt med alla garner./Ann-Marie

    SvaraRadera
  2. Micro och ullgarn låter mycket vågat!
    Tycker en gammal växtfärgare

    SvaraRadera
  3. En underbar dag. Det jag köpte tänker jag färga när vi kär igång vårt eget projekt
    Monica F

    SvaraRadera