fredag 30 april 2010

Igår planerade vi





OM VÄNSKAP En dansföreställning av Minna Krook. Vi i Stickorna bidrog med tankar och repliker om vänskap. Vi planerade blommor utanför teatern och prydde stolpar.
Vi hade stickat benvärmare och den långa raden av Anjas misslyckade stickprojekt blev en häftig utsmyckning på anslagstavlan. Jag har nu massor av bilder med våra bidrag men du ser säker hur otrologt bra allt funkade.
Dansföreställningen var ett samarbetsprojekt mellan Musik Gävleborg, Hudiksvalls kommun, Stockholmsläns landsting, Tierps kommun, Zebradans, Hemslöjd Gävleborg, Statens kulturråd.
Den kommande veckan kommer de att ge sin föreställning i Hudiksvalls kommun för att sedan ge sig ut på turné
- Alla mina vänner är döda. Jag undrar vem som ska gå på min begravning.
- När jag skilde mig upptäckte jag att jag hade vänner. De kom och gav mig mat och ringde. Jag hade inte klarat mig utan dem
I pjäsen sas det att de skulle gå på broderikurs. Snart framgick det att kursen var en ursäkt för att hitta vänner. Vad lärde man sig? Man lärde sig inte så mycket om vad kursen skulle ge men man fick en massa vänner och vänner som man kunde ringa...
KORT SAGT DET VAR EN TOPPENKVÄLL SOM GAV MÅNGA SKATT OCH IGENKÄNNANDEN: NÄR MAN KOM HEM VAR MAN UPPFYLLD AV TANKAR OM VÄNSKAP

4 kommentarer:

  1. Ja,det var en otroligt fin föreställning.Rekommenderas/Ann-Marie.

    SvaraRadera
  2. NI är beundransvärda!Och så mycket tankar och verksamhetslust bakom allt detta! Jag ber att få gratulera till allt. Synd att avståndet hindrar mig från att komma och vara med på teatern.Fantasin får ta mig dit!

    SvaraRadera
  3. En härlig kväll med härliga människor och fin dans. Många tankar fick jag.
    Tänk att jag bara bott här i 18 månader ändå hunnit träffat så många underbara männoskor. Tack för att jag får vara en del av stickorna. Segt idag-sen grannmiddag igår.
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Det var otroligt kul att få vara med om allt detta. Hoppas vi får vara med om fler såna projekt-
    Monica F

    SvaraRadera