fredag 30 oktober 2009

Tack Ljusdal




Agneta Hansson från Linnebutiken visade ett tjugotal olika vantar, däribland finska vattenbärarvantar, som numera heter Gästrikevantar, nålbundna, näverstickade och ja säg något så hade hon sådana. Jag har flera bilder. Dessutom visade det sig att hon har en massa böcker och prover på japansk stickning. Nu vet vi vad vi vill lära oss till våren.
Resan var mycket lyckad och från vårt stickcafé var vi 12 stycken.
Ljusdal har två stickcaféer. Vi var till de som jobbar på kommunen och håller till på biblioteket. (Vilket bibliotek!). Den andra håller till i garnaffären

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra vantar. Jag vet inte ens vad japansk stickning är för något. Hur som helst ska det bli kul få höra om det vid tillfälle. Känner mej nästan avundsjuk på er som var med, själv var jag hemma pga onda fötter.
    Ses på tisdag istället. Sticka lugnt o se opp för spöken. Margaretha

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se bilder från Ljusdal.Wow, häftiga vantar.Synd att jag inte kunde följa med,men ni som var med kan väl berätta? Jo,själv skall jag ut på sjön och spöka med Birka.Skall bli så härligt att höra Kapten Krooks ljuva stämma/ Ann-Marie.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja jag är verkligen nöjd med den här resan. Den blev mycket intressantare än vad jag hade trott.

    Hälsningar
    Kerstin Willen

    SvaraRadera
  4. Hej
    Var kan jag få tag på ett mönster till dessa fina näver stickade vantarna?
    MVH Heidi

    SvaraRadera